Första fotbollsträningen för innesäsongen...

Gick från skola med Frida O. och träffa Fine där inne bytte om och in i hallen. Träning börja 16 00 men jag var nog klar 15 45 så då fick man stå och vänta på tränaren Mattias(seg :P). Börjar med att känna på bollarna, extremt konstigt med inomhus bollar :P. Börja lattja lite med den och skjuta lite med bollen på mål. Uppvärming typ fram och tillbaks 10 grr. Jag med mycket energi börjar först sjunga på "Oboy" och ler mest hela tiden mellan Ebba försöker få stopp på mig. Snart börjar många sacka efter men jag tror jag hade FÖR mycket energi för att kunna slappa :P. Efter att jag har gjort mitt Spring runda, som ingen förutom Alicia hänger med på. Sen blir det en halvdan stretching med typ sittande stil :P. Sen skulle man para i hop sig två och två, som vanligt kan man säga med Nike. Först ska man passa till varandra och tänka på att ta imot bollen med sulan. Nu kommer det jobbiga och början på det svåra för mig som är lite dumm. Man skulle driva fram passa bollen typ springa tillbaks och vända hinna springa upp för att möta passningen. Det gick inte bra för mig. Så efter ca 5 försök som inte gick rätt så bytte Mattias till att springa och lämna bollen och springa tillbaks, så att man fatta :).Drickpaus, gott det är med vatten :P :D. vi ställde upp i två led på hörnen. Gick ut som på innebandyn :P, en springer upp till mitten den andra passar, tar emot bollen och lägger upp för skott. För mig gick det helt okej, jag tycker det går lättare på den delen när man ska ta emot och lägga upp för skott, men när jag kommer till skottet så blir det inte så bra :P.Sen skulle vi göra en övning som jag inte alls förstod och inte laget heller :P jag tänker inte ens förklara. Äntligen dags för mini match. Mitt lag: Hanna, Fine, Julia, Frida O., och jag men fick Sandra hoppa över för Hanna skada sig lite. Själv gick det väll ganska bra två mål på Benny :P. Kommer i mitten och så drar jag till och sätter den precis bredvid stolpen :) han hinner aldrig ner. Sen får man en passning av Fine och fintar Benny åt höger men lägger vänster, han hinner halft med så han kommer åt den men jag sköt för hårt så den studsa upp i krysset :D. Sen blev det prat om att kanske träna med damlaget på Söndagar i stället för våran tid då. Och att istället för att ut och springa träna med dom på konstgräs i Heby.  Helt okej träning alltså :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0