MER FOTBOLL

Mer fotbollsinfo om mig
Jag börja spela fotboll när jag var fem år och har spelat i 9år.I början så spela jag i kill-lag ( för det fanns inga tjejlag).

 Mitt första lag var TÖFF där lärde jag mig nästan ingenting och deras lag var typ det bästa i länet. Det jag minns var att jag stog och såg på när dom andra vann matcherna med tvåsiffrigt.

Mitt andra lag var IK REX där fick jag mer kunskap om hur man skulle spela så som att passa, skjuta, förflytta mig rätt på planen och allt vad fotboll innebär. Det var också i det här laget jag utveckla mina målvaktskunskaper, jag fick lära mig att skjuta bollen med bredsidan och inte med vristen. Gjorde mitt första mål, hade ännu inte fått någon i dol. Spela fortfarande i ett kill-lag. Men nu fanns det en till tjejmed i laget. Jag blev en utav dom bästa i laget.

Mitt tredje lag och nuvarande SALA FF. När jag först kom till laget så var jag väldigt blyg jag visste inte om dom skulle vara värsta megalaget eller världens undergång. Men jag kände mig ändå rätt trygg när jag såg att dom var närmare världens undergång. Men så dåliga var dom inte men jag tror nog att jag ansåg mig själv som en stjärna när jag först började där. Redan dom första träningarna fick JAG gå upp och visa dom andra hur dom skulle göra på övningarna med tränaren. Det var mig som nästan alla hata, man jag kände mig glad. Jag fick börja lära mig att skjuta med vristen, och det kan jag säga att det inte är det lättaste. Jag utvecklades väldigt mycket i det här laget eftersom jag tog för mig mycket. Jag börja inte lära känna alla  förens ett år hade gått. Men efter som en stjärna i laget i ca två tre år så börja dom andra att komma ikapp mig, nu var jag inte bäst på allt det ända jag kunde hålla tillgodo med som jag hade lite talang i var min bollteknik. Jag blev förstårs inte sämst på det men ändå när självförtroendet drars ner så presterar man inte lika bra. Som för alla andra så klara dom nya saker och därför inte gav bollen till mig varje gång dom fick ett friläge nu kunde dom ta egna inisiativ och själva gå på skott. Jag fick inte heller lika många passningar, innan hade jag fått ALLA bollar nu fick jag själv nästan kämpa för att kunna få känna på bollen. Inte förens ett tag sen märkte jag att många fortfarande såg upp till mig. Jag kan säga att även fast vårt lag kan vara lite bitchiga m.m så tycker jag fortfarande om mitt lag väldigt mycket, därför kan det vara svårt för nya spelare att börja i vårt lag. Vi har spelat så länge tillsammans så vi kan utan att vi vill mobba ut nya spelare utan att tänka på det.

Nu är det zon som är ett mål för mig, för att kunna komma in på speciella gymnasium måste man ha vart med och spelat i länslaget. Men det gör fortfarande inte så mycket om jag inte kommer med. Nästa uttagning är den 15 november dom som kom med i mitt lag och i Grällsta IF är : Alicia, Hanna, Jessica, Bellan, Lina, Nike och jag. Min trupp ska samlas på Swedbank klockan 13 30. Lärt känna några spelare från andra lag som: Skiljebo Sk Mickan, Eve och Sara. Från Värterås IK är det Anna och Shazia från Forssby.


Kommentarer
Postat av: nike

häftig blogg olivia:D neeej jag hatade dig inte:O du hatade mig ju haha tyckte jag var konstig:( haha nej men:D ses på tisdag!

2009-10-31 @ 17:37:27
URL: http://lila.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0