Studenttal (Y)

13 år i skolan,
de du polarn.
Det är slut på att nyansera och analysera,
vi ska inte längre göra det mera.
Vi ska njuta,
vi ska sluta.
Vi ska dricka,
få slut på pengar ur vår ficka.
Vi ska ta farväl,
alla av samma skäl.
Jag kommer sakna Nettans över glada humör,
och med hur MG kör med en så man dör.
Sakna att höra Svanbergs dåliga skämt eller skämten som ingen vågar dra på Lena,
alla som skriker till snygg Fagge och Carolina tjäna mitt bena!
Jag vill inte att detta ska ta slut,
men idag kommer jag ändå dra ett glädje tjut.
Tänk tillbaks till när vi kampa,
hade varken toa eller lampa.
Eller till när vi åkte ner för skidbacken,
och skrek akta annars får ni hål i nacken!!
3 helt fantastiska år med er,
men nu blir det inge mer..
Nu önskar jag er all lycka,
å en hel del pengar kan jag tycka!
Alla vill vi bara slå,
dem där D klassarna som tror dem är nå.
Tänk va skönt det är för er D att veta,
att vi aldrig mer ska er reta.
Vad fan har hänt,
nu ska man bli student.
Leva på nudlar och festa,
få några omprov men klara det mesta.
Vissa ska bli kära,
andra sura och tvära.
Men vi kommer klara varje da,
och veta vad var det jag sa!
Puss å kram,
ha en sjujävla bra exam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0